En småskalig reklamkampanj från hemdatorn

En småskalig reklamkampanj från hemdatorn

I detta projekt utforskar jag möjligheterna för att skapa en småskalig reklamkampanj från sitt kontor/sovrum. I en tid där distansarbetet blev den nya normen ville jag testa just hur lång man kunde komma från den egna hemdatorn. Projektet är ett skarpt uppdrag i samarbete med reklambyrån ACME Gruppen och riktar sig främst till målgruppen ‘Träningsintresserade’ och är tänkt som en kampanj för sociala medier

ARXENDY Reklamfilm, skapad och animerad i Blender.

𝙰𝚅𝚂𝙸𝙺𝚃
Min avsikt var att skapa en småskalig reklamkampanj som teoretiskt sätt skulle kunna användas av kunden ‘Argjenti Sweden’ för deras produkt ‘Arxendy’, en premium energidryck. Min första prioritet skulle ligga i utformningen av en kort animerad reklamfilm som skulle kunna spelas på Instagram, en video som snabbt fångar intresset hos publiken som scrollar i sitt flöde.

𝙱𝙰𝙺𝙶𝚁𝚄𝙽𝙳
Eftersom projektet slog rot mitt under pandemin ville jag även arbeta in vår nya “norm” i produktionen, jag anammade begränsningarna av att vara en en-persons-byrå och arbetade endast utifrån de resurser som var tillgängliga hemifrån. Jag ville se hur lång man kan komma med datorn man har hemma, om det verkligen krävs ett stort team och flera tusentals kronor för att göra något som kan se lite små-proffsigt ut iaf.


 


𝙾𝙼 𝚂𝙺𝙰𝙿𝙰𝚁𝙴𝙽
Hejsan! Mitt namn är Jan Paulusson och jag pluggar andra året på Visuell Kommunikation med specialisering på Rörlig Bild. Nischat inom den specialiseringen så håller jag mest på med 3D modellering och animation (både 2D och 3D).

Vill ni se något helt annorlunda så kolla gärna in min portfolio: https://www.instagram.com/yawns.art/