“A brochure that seeks to coffeelovers who wants to know more about brewing their perfect cup of coffee at home.”
När jag fick hem min nya espressomaskin och kaffekvarn var jag exalterad att äntligen få känna doften från nykvarnat kaffe i mitt egna hem. När jag tog upp kvarnen och ställde den på köksbänken, insåg jag att jag inte hade en aning om vad alla knappar gjorde. I frustration vände jag mig till internet och spenderade timmar på att hitta relevant fakta. Även om internet var en hjälpande hand kände jag att var en börda att återigen behöva söka mig igenom internetdjungeln.
Trots att jag själv är uppväxt i de internetbaserade världen som finns idag, saknade jag att hålla i något fysiskt. Jag ville ha, svart på vitt, vad jag behövde göra och leta efter, snabbt. Man ska inte behöva köpa den dyraste maskinen på marknaden för att uppnå en god kopp kaffe, utan hellre se över hur man går tillväga med det man redan har.
Broschyren är riktad åt de som vill lära sig mer om kaffe och hur man brygger hemma. Broschyren är inte designad för att uppmana till ett koffeinintag, utan endast vara informativ, med en liten krydda humor. Uppdraget var fiktivt och avsändaren var en lokal kaffebar i Malmö. Resultatet av broschyren Coffee? är fylld med information i de enklaste lagret för att vem som helst, hur som helst ska laga sin perfekta kopp kaffe.
OM EBBA ARHALL
Hej! Jag studerar mitt andra år på kandidatprogrammet Visuell Kommunikation, Malmö Universitet. I programmet specialiserar jag mig inom teckning, men älskar även att stå bakom kameran. Jag är framförallt inriktad på grafisk design, visuell identitet och illustration.
Portfolio: www.ebbaarhall.com