VISA DINA KÄNSLOR. DET ÄR MANLIGT!

VISA DINA KÄNSLOR. DET ÄR MANLIGT!

Denna gestaltning är en vidareutveckling av resultatet från vårt examensarbete där vi studerat hur maskulinitet legitimeras och upprätthålls genom diskurser kring vapen. Vi analyserade sex inlägg skapta av de kontroversiella amerikanska männen Alex Jones, Ted Cruz samt Andrew Tate. Alla uttryckte någon form av maskulinitet, men vi reagerade mer på Andrew Tate då han uttryckte sin maskulinitet genom att visa pengar, vapen och kvinnor. Han uppmanade även sin publik, som främst består av unga killar och män, att inte visa känslor. Vi ansåg detta vara problematiskt och ville därför skapa en kampanj för unga killar som belyser att alla män är olika och att det är mänskligt att visa känslor. Som avsändare valde vi Ungdomsmottagningen (UMO) då deras arbete och målgrupp passade vårt syfte. Vi har skapat en kampanj för unga killar från 12-16 år som består av två affischer, två små informativa kort, en pin samt ett Instagram-inlägg.

Poster i mockup
Poster i mockup
UMO Kampanj: Instagram
UMO Kampanj: Små Informationskort