Examensarbetets syfte var att undersöka via retorisk och visuell metod hur koranbränningarna gestaltats under året 2023 på Instagram och Tiktok via 10 inlägg totalt och tre kommentarer utifrån vardera inlägg. Vi gjorde en gestaltning i form av en informationskampanj, vilken handlar om hur man inspirerar och uppmanar till strategier om hur man minskar filterbubblor och ökar mångfald i sitt flöde. Kampanjen riktas till barn i åldrarna 9-16, där organisationen Friends är avsändaren.
![](https://wpmu.mau.se/mkvexit/wp-content/uploads/sites/63/2024/01/moodboard-ide-for-medieprojekt-1024x576.png)
![](https://wpmu.mau.se/mkvexit/wp-content/uploads/sites/63/2024/01/redovisande-poster-3-724x1024.png)
![](https://wpmu.mau.se/mkvexit/wp-content/uploads/sites/63/2024/01/Redovisande-poster-2-1-724x1024.png)